Wycieczka do Sandomierza

4 czerwca 2012 r. wraz z uczniami z klas Ia, Ib i IIb i wychowawcami: p. M. Bucoń, p. J. Pietrakiem i p. E. Błaziak wybraliśmy się na wycieczkę do Sandomierza. Wyruszyliśmy o 7.30 gdy wszyscy dotarli na miejsce zbiórki. Podróż zajęła nam ok. 1,5 godziny.

Zatrzymaliśmy się na parkingu dla autokarów i po krótkim spacerze dotarliśmy na Rynek w Sandomierzu. Tam przydzielono nam panią przewodnik, która oprowadziła nas po rynku i opowiedziała ciekawe historie na temat ziemi sandomierskiej. Następnie zwiedziliśmy zbrojownię. W muzeum obejrzeliśmy broń oraz mogliśmy przymierzyć zbroję, którą nosili rycerze z XV wieku. Następnie udaliśmy się aby zobaczyć kościół dominikański, który jest najstarszą budowlą sakralną miasta. Później przechodząc przez wąwóz lessowy św. Jadwigi wyruszyliśmy na zamek i do Bramy Opatowskiej. Tam weszliśmy na samą górę i oglądaliśmy wspaniałe widoki. Zwiedziliśmy także miejskie podziemia. Po podziemnym spacerze dostaliśmy czas wolny. W tym czasie wybrałem się z moim kolegą Piotrkiem na obiad. Po krótkim odpoczynku wyjechaliśmy z Sandomierza i pojechaliśmy w Góry Pieprzowe. Gdy dotarliśmy na miejsce, zobaczyliśmy przepiękną panoramę Sandomierza i okolic. Każdy z nas zrobił sobie pamiątkowe zdjęcia po czym udaliśmy się do autokaru. W drodze powrotnej do Lublina zajechaliśmy na specjalny postój gdzie rozpaliliśmy ognisko i zjedliśmy kiełbaski z chlebem, które wyszły bardzo smakowicie. Po zgaszeniu ogniska , już bez większych postojów ok. godz. 19.30 zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy do Lublina. Bardzo podobała mi się wycieczka, ponieważ spędziłem ją w gronie kolegów i koleżanek.