Jesteśmy Szkołą z klasą!


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/plugins/lightbox-gallery/lightbox-gallery.php on line 570

Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/plugins/lightbox-gallery/lightbox-gallery.php on line 570

Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/plugins/lightbox-gallery/lightbox-gallery.php on line 570
  • Kolejny rok programu już za nami. Już po raz drugi Gimnazjum nr 8 w Lublinie realizowało program Centrum Edukacji Obywatelskiej – Szkoła z klasą 2.0. Dzięki temu, iż korzystamy z nowych technologii, pracujemy zespołowo, dzielimy się wiedzą, mądrze korzystamy z e-zasobów, komunikujemy się i jesteśmy bezpieczni w sieci ponownie otrzymaliśmy tytuł „SZKOŁA Z KLASĄ”.
    W bieżącym roku szkolnym 2013/2014 w programie weźmie udział nasze Liceum.

  • Szkoła z klasą 2.0 – I semestr

    W I semestrze naszym zadaniem było ustalenie Kodeksu 2.0, który jest zbiorem dobrych praktyk korzystania z nowych technologii. Najpierw odbyły się debaty w klasach a następnie debata szkolna, na której przedyskutowaliśmy własne propozycje i zasady korzystania z Internetu, komórek i tabletów podczas zajęć w szkole.
    W dniach 25-27 listopada 2013r. odbyły się klasowe debaty, podczas których nauczyciele zapoznali uczniów z głównymi celami i założeniami programu. Każdy z nauczycieli (p. Magdalena Bucoń, p. Aleksandra Moroziewicz, p. R. Parol-Paszko, p. Mariusz Kasprzak) wybrał własną formę debaty klasowej m.in. pracy w grupach, mini projektów wykonywanych w domu a następnie omawianych na forum klasy. Wszystkie debaty toczyły się wokół trzech głównych tematów:
    • uczenie się z TIK
    • komunikowanie się w sieci
    • bezpieczeństwo w sieci
    16 stycznia 2014 r. obyła się w naszej szkole debata „PRZECIW CYBERPRZEMOCY”, będąca częścią realizowanego po raz pierwszy w naszym liceum, programu „Szkoła z klasą 2.0”. Podczas debaty uczniowie zastanawiali się czy TIK – technologia informacyjno-komunikacyjna zmieniła życie ludzi? Jaki jest wpływ Internetu na wiedzę, wolność, relacje międzyludzkie, kontakty ich trwałość? Uczniowie w grupach opracowywali własne zestawienia zalet – możliwości oraz wad – zagrożeń i niebezpieczeństw Internetu, następnie koordynator programu p. Małgorzata Kotuła przedstawiła problem cyberprzemocy oraz jej prawne konsekwencje.
    Uczniowie znają możliwości związane z wykorzystaniem TIK podczas uczenia się, rozrywki, spędzania wolnego czasu. Dużo uwagi poświęcili kwestii tolerancji na stronach internetowych, braku kultury wypowiedzi na forach i portalach społecznościowych. Uczniowie znają prawne zasady ściągania i przechowywania na własnym komputerze materiałów objętych prawami autorskimi. Podkreślali konieczność ochrony własnych danych, szyfrowania ich przy pomocy haseł. Licealiści są świadomi znaczenia TIK w swoim życiu, znają jego zalety i wady, szanse i możliwości. Korzystają z szerokich zasobów i jakie daje Internet i rozwijające się technologie, świetnie radzą sobie od strony technicznej, nie zawsze zdają sobie sprawę z prawnych konsekwencji cyberprzemocy oraz ściągania danych.

    Efektem końcowym dyskusji było opracowanie przez uczniów naszego liceum Kodeksu 2,0 – dziesięciu punktów opisujących zasady użycia TIK w naszej szkole.
    Zapraszamy do zapoznania się ze szkolnym kodeksem oraz obejrzenia fotorelacji i prezentacji z debaty.
    SZKOLNY KODEKS 2.0
    Debata szkolna
    Harmonogram w roku szkolnym 2013-2014
    SZKOŁA Z KLASĄ – podsumowanie projektów

SZKOŁA Z KLASĄ W ROKU SZKOLNYM 2012-2013

Opis programu Szkoła z klasą 2.0
Szkolny kodeks 2.0