PROJEKT COMENIUS – Co wiesz na temat odnawialnych źródeł energii?

PROGRAM COMENIUS

Tytuł: Co wiesz na temat odnawialnych źródeł energii?

Fundatorzy projektu:  Polska, Francja

Przystąpili do projektu:  Hiszpania, Słowacja, Niemcy

Czas trwania projektu:  listopad 2012 – maj 2013

1. OPIS – Odpowiedz na kilka pytań:
1. Zdefiniuj odnawialne źródła energii?
2. Daj przykład odnawialnych źródeł energii w swoim środowisku (dom, miasto).
3. Pomyśl o zaletach (korzyściach) i wadach takiej energii.
4. Dlaczego obecnie są takie popularne tego typu energie?
5. Jaka jest polityka odnośnie takiej energii w twoim kraju?

2. Język komunikacji: polski, angielski, francuski

3. Przedział wiekowy uczniów: 13 do 15 lat

4. Liczba uczniów uczestniczących w projekcie – 10 z każdego kraju.

5. Obszary tematyczne: chemia, geografia, informatyka, fizyka, ochrona środowiska

Zalety udziału w projekcie:
a) dodatkowa pozytywna ocena z przedmiotu
b) poznanie nowych ludzi
c) praca na platformie

CELE PROJEKTU

1. Zapoznanie się z innymi uczestnikami projektu.
2. Stawanie się bardziej odpowiedzialnym obywatelem poprzez ochronę planety.
3. Rozwijanie komunikacji poprzez języki obce i technologię komputerową.
4. Porównanie sytuacji i rozwoju użycia odnawialnych źródeł energii
w poszczególnych krajach.

POSTĘP DZIAŁAŃ

1. LISTOPAD
Wybrane 10 osób robi zdjęcie wspólne – uczniowie po angielsku przygotowują krótki opis ( nazwisko, wiek, opis fizyczny, hobby, rodzina) i korzystając z odpowiedniego programu robią zdjęcie „zgadywankę”
( trzeba wtedy dopasować opis do postaci na zdjęciu) lub robią tradycyjne zdjęcia i opisy.

2. GRUDZIEŃ
Uczniowie będą pracować w międzynarodowych grupach żeby zdefiniować odnawialne źródła energii – trzeba korzystać z wielu źródeł wiedzy aby stworzyć własną definicję.

3. STYCZEŃ
Uczniowie dają przykłady (zdjęcia) i krótki opis (ze swojego środowiska) wykorzystania odnawialnych źródeł energii – wycieczka ekologiczna

4. LUTY, MARZEC
Każda grupa narodowa przygotowuje quiz, krzyżówkę, rebus (po angielsku) na temat ekologii
i odnawialnych źródeł energii i przesyła innym a my dostajemy od nich.

5. KWIECIEŃ
Uczniowie przygotowują produkt końcowy używając oprogramowania – produktem będzie czasopismo ekologiczne w którym umieszczają swoje prace.

6. MAJ
Uczniowie prezentują produkt – czasopismo ekologiczne innym partnerom.

Każdy kraj ma dodatkowe zadanie:
Polska – wywiad z władzami lokalnymi nt. Jak dbają o środowisko?
Jak promują odnawialne źródła energii? itp. (zdjęcia, tekst)

Koordynator: Urszula Drozd

Zadanie 1
Zdjęcie „zgadywanka”

Zadanie 2
Definicja odnawialnych źródeł energii

Zadanie 3
quiz
krzyżówka 1
krzyżówka 2
rebus

Zadanie 4
Prezentacja Solar energy